Přihlásit se

Certifikovaný výcvik metod zážitkové pedagogiky (Brno)

Nejucelenější kurz zážitkové pedagogiky, na kterém získáš know-how Prázdninovky pro svoji vlastní praxi

Tohle je náš nejucelenější kurz o zážitkovce, kde získáš naše know-how

Krok za krokem tě naučíme, jak učit prožitkem. Sami to děláme již přes 45 let a máme metodiku, která funguje: od výuky ve školách, přes volnočasové kroužky a tábory, až po školení ve firmách nebo na kurzech. A budeme rádi, když tohle know-how poslouží i tobě, aby vzdělávání bylo nejen zábavné, ale zároveň efektivní.

Tento výcvik je souborem pěti na sebe navazujících trojdnů, které tě provedou metodami zážitkové pedagogiky – od přípravy až po trénink práce se skupinou. Na konci budeš umět nastavovat vzdělávací cíle, tvořit hry, stejně jako vést reflexe. Projdeme, jak programy skládat, aby dohromady vytvořily synergický rozvojový celek. Prostě vše, co sami na svých kurzech aplikujeme, ať získáš kompletní sadu nástrojů, jak učit zážitkovkou.

Aktuálně (k 26. 7. 2024)

V listopadu (1.11.) začne tento běh v Brně. Dvě třetiny míst jsou již obsazeny. Zároveň je to pravděpodobně poslední běh za cenu bez 21% DPH.

V půlce září začíná i běh v Praze, v půlce listopadu v Českých Budějovicích. Obsahem stejné, jen jsou v pracovní dny. Jestli se ti místem nebo termíny nehodí ani jeden, dej nám tady vědět – ozveme se, jakmile vypíšeme nové termíny.

Podívej se na představení výcviku ve 3 minutách:

Tento kurz je akreditován u MŠMT v systému DVPP pod č. j. MSMT- 21050/2023-4-155.

Pro koho výcvik je?

Zjistíš, jak vtáhnout své účastníky do akce, aby se učili prožitkem. Jak pracovat s jejich motivací, pomocí her i jiných programových prostředků rozvíjet jejich dovednosti, předávat nové znalosti, vytvářet prostor pro posílení (nebo vznik nových) postojů, stejně jako tmelit týmového ducha.

Zážitková pedagogika je efektivní při učení témat ze vzdělávacích plánů, stejně jako při rozvoji klíčových kompetencí – aktuální Strategie MŠMT 2030+ chce, ať se na školách učí, a tady se dozvíte, jak: jak to skloubit s výukou běžného učiva, jak na průřezová témata a podobně.

Pokud pořádáš kroužky, tábory a jiné akce a chceš uvádět programy nejen pro zábavu, ale spolu s ní do programů vložit více rozvojového potenciálu, na výcviku zjistíš, jak na to. Protože zábava a učení se dají lehce sloučit.

Co čekat?

  1. Kompletní metodiku zážitkové pedagogiky
    Ukážeme ti, jak ji používáme a jak ji používat i v jiných prostředích. Protože její principy jsou aplikovatelné všude od škol, přes volnočas, rozvoj týmů až po firemní prostředí. Vše dostaneš sepsané i ve vlastních, tištěných materiálech.
  2. Sebezkušenost
    Zážitkovou pedagogikou se dá učit skoro cokoliv. Mimo jiné třeba… zážitková pedagogika. Proto se tady o ní budeš užit zážitkově a na vlastní kůži tak vyzkoušíš, jak to celé funguje.
  3. Trénink
    Bude možnost si toho hodně zkoušet – tvořit hry, vést reflexe, jak postavit scénář celého kurzu, v modelovkách zkoušet třeba interakci s náročnými účastníky, … To vše v tréninkovém prostředí, kde když uděláš chybu, nic se neděje – jen budeš vědět, jak na to příště jinak.
  4. Skupinu maximálně 16 účastníků
    Nad tento počet nejdeme, ať je stále prostor na dostatek individuálního tréninku nebo dotazy. Celý výcvik pak vede jeden, stále stejný lektor.
  5. Osvědčení o absolvování
    Po ukončení od nás získáš osvědčení o absolutoriu. Kurz je navíc akreditovaný u MŠMT (č. j. 1050/2023-4-155, v délce 90 hodin) a dá se využít pro DVPP (další vzdělávání pedagogických pracovníků).

Jednotlivé části výcviku

Tato část v kostce představuje celou metodiku zážitkové pedagogiky a její stěžejní principy. Provede tě jejími třemi kroky od stanovení záměru přes volbu programu až po vedení reflexe. Ukáže ti, jak spolu tyto fáze souvisí, a jak se vzájemně ovlivňují.

  • Dozvíš se, jak připravit kurz či program tak, aby byl zábavný, interaktivní a zároveň také naplňoval stanovené cíle.
  • Získané vědomosti si vyzkoušíš při přípravě návrhu vlastního programu či kurzu.
  • Zažiješ několik her a aktivit s konkrétním metodickým záměrem.
  • O tom, co a proč se dělo, ti náš lektor odhalí karty – ať máš vhled do zákulisí, ze kterého můžeš čerpat. Zeptat se můžeš na cokoliv.
  • Čekej hodně inspirace: od nás i při sdílení zkušeností z praxe ostatních účastníků.

Na konci budeš odcházet s tím, že máš přehled o tom, co je zážitkovka, jak funguje a kde se dá použít. Její jednotlivé části se pak budou do hloubky rozebírat na dalších částech výcviku. Zároveň získáš první inspiraci a návody, které budeš moci hned začít používat v praxi.

Tato část ti představí hru jako hlavní prostředek, který v zážitkové pedagogice používáme. Seznámíš se s něčím, co nazýváme Anatomie hry (strukturou, která uvádí, co potřebuje dobrá hra), díky čemuž se naučíš hry vybírat, upravovat a i tvořit úplně nové.

  • Naučíš se, jak hru vystavět, aby měla spád a lidi bavila – a přitom vzdělávala nebo vychovávala.
  • Na vlastní kůži se seznámíš s různými formami, pravidly i cíly her.
  • Vyzkoušíš si, jak upravit hru na základě specifik různých skupin.
  • Bude prostor vymyslet novou hru podle tématu, které tě zajímá.
  • Budeme se zabývat možnými riziky a dopady náročných her.

Mimo to se dotkneme i dalších programových prostředků (hlavně reálných výzev a modelových situaci) a dostaneš tipy, kam koukat již po vytvořených. To vše, ať máš náboje, až budeš tvořit vlastní programy.

Tento blok je intenzivním tréninkem vedení reflexe (tedy zpětného ohlédnutí za programem, při kterém se pojmenovávají nové zkušenosti). Seznámíš se se základy facilitace, skupinové dynamiky a různými způsoby vedení lidí. Vyzkoušíš si zvládat různě naladěné skupiny účastníků tak, ať je umíš dovést k jasným a konkrétním výstupům programu.

  • Naučíš se, jak se správně ptát a maximálně tak vytěžit svoje aktivity.
  • Budeš trénovat vedení reflexe a dostávat tipy, jak to posunout ještě dál.
  • Zjistíš, podle čeho volit, jakým způsobem reflexi vést.
  • Získáš inspiraci na pár reflektivních technik (nemusí to totiž být jen sezení v kroužku).
  • Podíváme se, jak vypadá vývoj skupinové dynamiky v čase a jak na něj reagovat.

Na konci budeš mít reflexi hodně osahanou. Zároveň na rovinu: je to dovednost, která potřebuje hodně tréninku, takže jako profík odsud asi neodejdeš. Výbavu pro zkoušení v reálu ale budeš mít víc než dostatečnou.

V této části koukneme na to, jak tvořit větší akce – jak seskládat několik programů po sobě, aby dohromady vytvořily synergický rozvojový efekt. Prostě aby 1+1=3. Využijeme na to poznatky z oblasti dramaturgie a k tomu vše, co jsme doposud probrali.

  • Seznámíš se se základními principy dramaturgie.
  • Do hloubky pochopíš důležitost dobře zvolených témat a cílů a naučíš se, jak to dělat.
  • Naučíš se, jak vystavět dobrý scénář s intenzivními prožitky.
  • Odhalíme ti reálné příklady dobré praxe, jak to na kurzech Prázdninovky děláme – stejně jako co nefungovalo.
  • Sestavíš dramaturgii vlastního programu, klidně ze svého prostředí, takže ji pak můžeš použít i v reálu.

Budeš tak vědět, jak vystavět scénář pro svoje akce – ať již hodinového školení o několika aktivitách, přes celodenní workshop, po něklikatýdenní tábor.

Poslední část je ze všech nejvíc sebezkušenostní a integruje v sobě všechny předchozí bloky. Dává prostor si v praxi vyzkoušet vše doposud probírané v jednom celku: ve skupinách si podle našeho obecného zadání připravíte hru (zasazenou do dramaturgického celku spolu s hrami ostatních skupin), uvedete ji a odvedete reflexi. Lektor (a ostatní) pak v metodické reflexi dá zpětnou vazbu, abyste se v tomto řemeslu posunuli ještě dál.

  • Celá část tak bude jedním velkým tréninkem řemesla zážitkovky.
  • Budeš zkoušet vše doposud probrané, ale i cvičit své lektorské dovednosti.
  • Vyzkoušíš si připravit a odvést náročnější program, včetně jeho reflexe.
  • Získáš zpětnou vazbu od účastnické skupiny a další metodická doporučení od lektora.
  • U toho se posuneš nejen na profesní, ale velmi pravděpodobně i osobní úrovni v rámci osobnostně sociálního rozvoje.

A tím (jak tomu říkáváme) „složíš praktickou výcvikovou maturitu“ (ale žádné zkoušky ani testy nebudou, neboj). Ozkoušíš si odvedení programu od A do Z a budeš mít vše pro to, aby ti zážitkovka mohla sloužit ve tvé vlastní praxi.

Co kurz dal do praxe jeho absolventům?

Koukni na pár příkladů toho, co si z kurzu odnesli jeho účastníci a jak to přetavili do praxe – při výuce dějepisu, rozvoji podnikavosti, tréninku parkouru nebo učení první pomoci.

Termíny jednotlivých částí

1.–3.11. 2024
Metodika zážitkové pedagogiky

29.11. – 1.12. 2024
Hra a další programové prostředky zážitkové pedagogiky

10.–12.1. 2025
Reflexe a práce se skupinou v zážitkové pedagogice

31.1. – 2.2. 2025
Tvorba kurzu a dramaturgie v zážitkové pedagogice

28.2. – 2.3. 2025
Zážitková pedagogika v osobnostně sociálním rozvoj

Chceš vlastní místo a termín?

Tento kurz je možné si objednat na míru jen pro svoji partu (alespoň 10 lidí): ozvi se nám na kurzy@psl.cz a domluvíme termín i místo podle tvých potřeb.
Pro školy: lze to platit ze šablon a operačních programů.

Praktické informace

Nedáme-li vědět jinak (což se téměř jistě nestane), harmonogram jednotlivých bloků je vždy tento:
První den: 17.00 – 20.30
Druhý den: 09.00 – 18.00 s přestávkou na oběd
Třetí den: 09.00h – 12.30

Konkrétní a přesné informace o místě a čase konání potvrdíme dostatečně včas před první částí výcviku na mail.

Výcvik stojí 39 000 Kč (cena jedné části vychází na 7 800 Kč).
Fakturu včetně platebních údajů pošleme automaticky hned po odeslání přihlášky.

Částku je možné rozložit do tří splátek po 14 200 Kč, pak je ale cena 42 600 Kč (jedna část pak vychází na 8 520 Kč).
Jestli o to máš zájem, běžně se přihlas a hned poté se ozvi na zdenka.holubcova@psl.cz – ta to s tebou vyřeší.

  • Cena zahrnuje lektorné, pronájem prostor, materiál na program a výukové materiály.
  • Cena nezahrnuje cestovné, ubytování a stravu účastníků.
  • Při platbě ze zahraničí není započítán poplatek za bankovní převod, přesnou cenu určujeme podle aktuálního kurzu v době platby, s případným rozdílem vzniklým při převodech se kdyžtak ozveme.
  • Jednotlivé části výcviku jsou akreditovány v systému DVPP a proto jsou ve smyslu § 57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty osvobozeny od DPH.

Výcvik v Brně se odehrává v Centru všímavosti.

Adresa a mapa je zde: Kopečná 240/19, 602 00 Brno
Nejbližší tramvajová zastávka je Šilingrovo náměstí (a pak pár minut chůze), z hlavního nádraží je to 10 minut pěšky.
Parkování je možné v ulicích okolo nebo v parkovacím domě PINKI PARK naproti (oboje je placené).

Za absolvování celého výcviku udělujeme vlastní osvědčení. Pro jeho získání je potřeba:

  1. absolvovat cyklus všech pěti kurzů v daném běhu (pokud se některé části nebudeš moci zúčastnit, jednu z nich lze nahradit v jiném běhu, klidně i v jiném městě, za manipulační poplatek 1 000 Kč, ale nejpozději do jednoho roku od zahájení tvého běhu; kdyžtak se domluv s lektorem výcviku),
  2. po skončení běhu vypracovat a odevzdat vlastní návrh zážitkového programu.

V případě odhlášení se z kurzu jsou stanoveny tyto storno podmínky.
Jak mimo jiné říkají: v případě zrušení účasti je možné za sebe vyslat někoho jiného.

Storno účasti je možné si pojistit u mnoha pojišťoven.

Pokud by se kurz nenaplnil, nemohl se konat z jiného důvodu na naší straně či z důvodu vyšší moci, nabídneme ti nový termín nebo kurzovné vrátíme v plné výši.

Přihláška

Po odeslání této přihlášky ti na mail automaticky pošleme platební údaje. Kdyby se do pár hodin neobjevily, ozvi se nám, prosím, na kurzy@psl.cz.
Údaje v ní potřebujeme 1) teď pro vystavení faktury a 2) po kurzu pro vystavení osvědčení o absolvování.

01. 03. 2024 - 09. 06. 2024 Certifikovaný výcvik, Brno, jaro 2024
vede Lída Houdková
Brno, Centrum ANAMCARA
Již proběhlo
01. 11. 2024 - 02. 03. 2025 Certifikovaný výcvik, Brno, podzim 2024
vede Lída Houdková
Brno, Centrum všímavosti
Přihlásit se

Co je Prázdninovka?

Prázdninová škola Lipnice je nezisková organizace, ve které od roku 1977 využíváme metody zážitkové pedagogiky k rozvoji znalostí, dovedností a postojů jednotlivců – aby objevili a využili svůj vlastní potenciál.

Na tomto výcviku zážitkově předáváme, jak tyto metody využíváme a na co jsme při tom přišli. Aby z ní mohlo při rozvoji kompetencí, výchově nebo vzdělávání benefitovat co nejvíc dalších organizací a lidí.

slot gacor
slot thailand
https://bridgejunks.com/
slot thailand
https://dramalist.org/