Přihlásit se

Reflexe jako prostředek pro vzdělávání

Zjistíte, jak využívat reflexi jako účinný nástroj pro vytěžení vašich programů.

Zjistíte, jak využívat reflexi jako účinný nástroj pro vytěžení vašich programů

Dobře vedená reflexe umí divy: účastníci z ní odcházejí s novými zkušenostmi (od znalostí přes dovednosti po nová uvědomění o sobě nebo ostatních), jsou nadšení, že se někam posunuli, a ještě je to bavilo. V zážitkové pedagogice se takto reflektují předchozí zážitky (třeba v prožitých hrách).

No jo, ale jak? Co všechno se dá reflektovat, co všechno se reflexemi dá rozvíjet, jakými způsoby (musí to být vždy v kroužku, kde všichni sedí a povídají?) nebo jak na to, když nikdo nic nechce říkat? Jak na tuhle klíčovou, často opomíjenou dovednost celého pedagogického procesu jít?

Na to se při této jednodenní ochutnávce podíváme: jak nastavit prostředí pro sdílení dojmů a emocí ve skupině, pro pojmenování a vytěžení klíčových zážitků i pro jejich transformaci do zkušeností. Jak klást otázky, jaké použít techniky, jak reflexe obohatit o adekvátní teoretické modely, jak shrnovat proces do relevantních výstupů nebo co když si lektor naplánoval bavit se o něčem, ale skupinu to nezajímá?

Během tohoto jednoho dne si sami vyzkoušíte, co reflexe umí, jak funguje a odejdete s inspirací, jak ji využít ve své praxi.

Tento kurz je akreditován u MŠMT v systému DVPP pod č. j. MSMT- 28774/2022-4-976.

Aktuálně (k 10. 6. 2024)

Na podzim (26.9.) proběhne v Praze další běh.

Jestli se vám nehodí a chcete vědět, až se tu objeví jiný, dejte nám tady vědět – ozveme se, jakmile ho zveřejníme.

Co si odnesete?

  1. Osobní účastnickou zkušenost
    Nejdřív si sami pod vedením lektora vyzkoušíte, jak zážitkový program funguje – zahrajete si několik her, po kterých budou následovat námi vedené reflexe. Prostě vás něco naučíme zážitkově. Při tom si vyzkoušíte, jak zážitková pedagogika funguje a jaké místo v ní reflexe mají.
  2. Metodické zarámování do metodiky zážitkové pedagogiky
    Následovat bude metodické zarámování, při kterém lektor odhalí všechny karty, co a proč se dělo: popíše, jaké části reflexe měly a proč, čím se lišily nebo jaké byly použity reflektivní techniky. Ukáže, jaké místo má reflexe v zážitkové pedagogice a na vybraných modelech nabídne, jak ji vést, nebo ukáže, proč je tak důležitá. Prostě vše, abyste odcházeli s tím, že rozumíte tomu, jak reflexe funguje.
  3. Reflektivní techniky
    Při reflexi není potřeba jen sedět v kroužku a povídat si. Vyzkoušíte si tak různé techniky (a lektor vám klidně dá tipy na další), které hned můžete sami začít využívat ve své praxi.
  4. Promyšlení aplikace naučeného do své praxe
    Na závěr bude prostor pro vaše vlastní shrnutí, jak obsah kurzu využít ve vašich oborech a prostředích.
  5. Zábavu
    Už máme za sebou několik běhů tohoto kurzu a často na konci slýcháváme, že to byla zábava – den, při kterém se mnoho naučilo a vysvětlilo, a zároveň se u toho hrály hry. Za nás ideální způsob, jak něco učit, no né?

Co o kurzu řekli jiní?

Pro koho kurz je?

  • Pro učitele, volnočasové pedagogy a pracovníky s mládeží
    Typicky si kurz pochvalují jak učitelé (od ZŠ po VŠ), tak volnočasoví pedagogové z DDM, SVČ a podobných, stejně jako táboroví vedoucí.
  • Pro lektory, trenéry, kouče a metodiky
    Ti, kteří chtějí na svých kurzech nebo při rozvoji jiných využívat zážitkovku, zde zjistí, co všechno umí a jak to jejich činost může obohatit.

  • Pro ty, kteří nemají čas na dlouhý výcvik zážitkové pedagogiky
    V Prázdninovce máme patnáctidenní Certifikovaný výcvik metod žážitkové pedagogiky. Tam se mimojiné o reflexi učí hodně do hloubky. Jestliže na něj nemáte prostor a stačí vám (zatím) o reflexi jen základní principy, pojeďte sem.
  • Pro začátečníky i pokročilé v zážitkové pedagogice
    Pro absolvování není potřeba mít žádné zkušenosti se zážitkovou pedagogikou. Jestliže nějaké máte, rozhodně na nich budete stavět a odhalíte její další úrovně. Jestli ale máte za sebou Výcvik, bude toto „jen“ oprášením toho, co znáte.

Chcete vlastní místo a termín?

Tento kurz je možné si objednat na míru jen pro svoji partu (alespoň 10 lidí): ozvěte se nám na kurzy@psl.cz a domluvíme termín i místo podle vašich potřeb.
Pro školy: lze to platit ze šablon a operačních programů.

Praktické informace

Časový harmonogram a místo
Kurz je od 9.00 do 17.00 s průběžnými přestávkami a obědovou pauzou.
Před kurzem se přihlášeným ozveme, časy potvrdíme, stejně jako upřesníme místo.

Účastnická skupina
Maximálně 16 účastníků + lektor.

K ceně
Strava není v ceně kurzu a zařizuje si ji každý sám.
Platební údaje vám pošleme na e-mail po přihlášení.

Akreditace a osvědčení o absolvování
Tento kurz je akreditovaný u MŠMT a je možné si jej nechat proplatit z různých šablon nebo programů pro učitele. Informovat se o tom můžete u sebe na škole.

Storno podmínky
V případě odhlášení se z kurzu jsou stanoveny tyto storno podmínky.
Jak mimo jiné říkají: v případě stornování účasti je možné za sebe vyslat někoho jiného.
Storno účasti je možné si pojistit u mnoha pojišťoven.

Pokud by se kurz nenaplnil, nemohl se konat z jiného důvodu na naší straně či z důvodu vyšší moci, nabídneme Vám nový termín nebo kurzovné vrátíme v plné výši.

Přihlaste se

Po odeslání této přihlášky vám na mail automaticky pošleme platební údaje. Kdyby se do pár hodin neobjevily, ozvěte se nám, prosím, na kurzy@psl.cz.
Tyto údaje potřebujeme 1) teď pro vystavení faktury a 2) po kurzu pro vystavení osvědčení o absolvování.

11. 05. 2024 - 11. 05. 2024 Reflexe jako prostředek pro vzdělávání
vede Jakub Liška
Praha (Prostor 8)
Již proběhlo
26. 09. 2024 - 26. 09. 2024 Reflexe jako prostředek pro vzdělávání
vede Jakub Liška
Praha (Prostor 8)
Přihlásit se

Kontakt

Jakub Liška
jakub.liska@psl.cz
dotazy na obsah kurzu

Zdenka Holubcová
zdenka.holubcova@psl.cz
organizace a přihlašování

Co je Prázdninovka?

Prázdninová škola Lipnice je nezisková organizace, ve které od roku 1977 využíváme metody zážitkové pedagogiky k rozvoji znalostí, dovedností a postojů jednotlivců – aby objevili a využili svůj vlastní potenciál.

Při tom používáme mimojiné metodu reflexezpětné ohlednutí za prožitým (např. během našich programů), aby si z toho účastník mohl přenést do svého života novou zkušenost.

Na tomto kurzu zážitkově předáváme, co jsme se za těch více než 45 let o vedení reflexí a jejím začlenění do programů naučili. Aby z ní mohlo benefitovat co nejvíc dalších organizací, lidí v nich a hlavně samotných jednotlivců.

slot gacor
slot thailand
https://bridgejunks.com/
slot thailand
https://dramalist.org/