Mé jméno je Matěj Klusáček a k první účasti na kurzu PŠL mě podprahově ponoukli rodiče zhruba před patnácti lety, neboť s ní sami mívali co do činění. Vzhledem ke studiím v moravské metropoli jsem se poté několik let více angažoval ve spřátelené organizaci Instruktoři Brno. Neskonale mě baví luštit a vymýšlet šifry, hrát strategické hry, běhat po lese s mapou a buzolou či amatérsky hrát na akordeon.
K plnohodnotnému učitelství jsem se rozhoupal před pěti lety, kdy mně vedení dětských programátorských kroužků dávalo více radosti než programování samotné. Absolvoval jsem pedagogické dovzdělání v projektu Učitel Naživo, z jehož tun skvělých myšlenek stále těžím. Několik osobně obzvláště důležitých se nyní snažím tříbit v hodinách matematiky a informatiky na jedné škole v Jeseníkách – mezi ty největší patří snaha vždy jít od konkrétního (situace ze života) směrem k abstraktnímu (rovnice), plánovat pomocí map učebního pokroku (tedy dílčích cílů pospojovaných do větvících se cest) a být pro žáky transparentní v chování i požadavcích. Baví mě otázky studentů a jsem šťastný, když se ve třídě rozpoutá diskuse (postupů, názorů, protiargumentů), kterou jim mohu pomoci moderovat.